Saturday, April 3, 2010

Roadtrip til Los Angeles

Hallo Bloggen!
God påske alle sammen :)

Da har jeg kommet tilbake til Mission og San Francisco etter en kort roadtrip til Los Angeles. Det har vært masse gøy og lite søvn, men hvem trenger søvn når en bor på selveste Sunset Boulevard i Hollywood? Truls, Anders, Siri, Stian og meg kjørte ned natt til onsdag på en av de gigantiske motorveiene her, jeg vet ikke så masse om den turen bortsett fra at den var lang for jeg sov store deler av turen tror jeg. Men vi kom oss vertfall frem og fikk ordnet et motel der vi presset 5 personer inn på, trangt og koselig:) Men vi fikk sjekket ut både walk of fame, Santa Monica Beach og Hooters onsdagen før vi tok oss en liten tur ut på byn.

På walk of fame fant vi flere stjerner som feks Ingrid Bergman,
Donald Trump, Jimi Hendrix og mange andre sine stjerner. Dette er meg sammen med Sandra Bullock sin stjerne på Hollywood Boulevard. Herfra såg vi også Hollywood skiltet! Det var innmari langt borte og fikk ikke tatt noen bra bilder herfra av det. Santa Monica Beach var litt forblåst akkurat når vi var der, men det var nok fordi det var begynt å bli mørkt når vi var der, men det er en sinnsykt stor strand og livvakt tårnene er akkuart som i Baywatch! Ikke særlig langt fra Pamela om jeg kan si det selv :)Men Los Angeles har mer enn bare strand og stjerner, byen har også fornøyelsespark! Omtrent hele torsdagen brukte vi på Universials Studios Hollywood. Det var mange karuseller og sånne ting, men noe av det som var best må være Waterworld og gå i spøkelseshuset sammen med Truls. Waterworld var ett vannvittig liveshow fra filmen Waterworld med Kevin Costner. Det var vannscootere, båder, enorme pyroeffekter og en fyr som hoppet fra 20m og rett ned i vannet mens han var i fyr og flamme. Det du ser er fishboy som akkurat har hoppet på vannscooter og eksplosjoene starter i bakgrunnen. Eksplosjonene var innmari store, og mye større enn det du ser på bildet her. Det kommer til å ligge flere bilder av dette på facebook. Spøkelseshuset var noe av det skummleste jeg har vært med på. Det var levende skuespillere kledd ut som skumle figurer fra film. Den desidert verste var Chucky den lille rødhårete dukken. Da var det like før jeg begynte å grine for det var så ekkelt, men jeg var nok ikke den som syns det var skumlest siden Truls sine nerver var enda mer tynnslitte enn mine når vi kom ut derfra. Vi tok også studioturen slik at vi fikk se mange av settene de bruker i filmer og de lot oss oppleve litt forskjellige ting på turen. Vi fikk dessverre ikke kjøre gjennom Wisteria Lane og se hvor de frustrerte fruene bor for der holdt de på å filme og fruene selv var der!! Dette bildet er fra settet til klodenes kamp, og det er et virkelig boeing fly som de har brukt som rekvisitt:

Dette er naboen til fruene i Wisteria Lane, litt vanskelig å ta bilder fra en buss i fart, men oppå haugen er huset til Norman Bates fra Psycho og nedenfor er motellet hans:Dette var en av de effektene på studioturen:


På veien hjem til San Francisco igjen kjørte vi innom Mailbu for å lete etter International House of Pancakes og Brittney Spears men vi fant ingen av delene, men Mailbu er fantastisk selv uten pannekaker og Brittney. Vi såg tilogmed delfiner fra stedet vi spiste lunch på! Det var mye mer som skjedde, men skal eg skrive om alt hadde det blitt en roman, men å reise på tur til LA var innmari gøy og gleder meg til å gjøre det igjen når Kine kommer på besøk i mai!!

No comments:

Post a Comment